2018. június 26., kedd

Csipesz...(1)

Hozzávalók:
- bükkfa
- ragasztó
Két-két fajta csipeszt terveztem:
- egyet vékonyabb fogó résszel: 2 x 20 x 400 mm
- egyet vastagabb fogó résszel: 3 x 20 x 400 mm
Nézzük az anyagokat:

Készítés menete:
- rendelkezésemre állt egy 20 x 100 x 400 mm-es bükkfa deszka.
- először 3 mm-es szeleteket vágtam, szám szerint 4 darabot,
- azután 2 mm-es szeletek következtek, szintén 4 darab,
- a távtartók mindkét csipeszfajtánál: 20 x 20 x 90 mm-es, szintén bükkfa darabok,
- a távtartók trapéz alakú kialakítását ráspollyal végeztem. Nem érdemes nagy nyílásszöget választani: a trapézaim párhuzamos oldalainak hossza: 13,5, illetve 15 mm.
- a fogók hossza: 240 mm. Ez persze attól is függ, hogy mire fogom használni a csipeszt. Ha gyakran használom forró olajban, illetve zsírban, akkor célszerű a fogószárakat hosszabbra hagyni.
A csipesz végét kb 30 fokban vágtam le, így - mondjuk a virslivel - a tapadási felület nagyobb lesz...☺☺☺☺☺
Én ragasztáshoz általában Pattex ragasztót, jelen esetben Palma Fa, vízállót alkalmaztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése